W dniach 23.03.2012 r. – 30.03.2012 r. odbył się wyjazd nauczycieli, opiekunów i uczniów do Włoch w ramach programu Comenius.

Młodzież miała możliwość uczestniczenia w pięciodniowych warsztatach w Rzymie razem z uczniami krajów biorących udział w projekcie. Uczniowie naszej szkoły gościli w rzymskim liceum, poznając różnice edukacyjne w programach nauczania szkół włoskich, angielskich i polskich, zainteresowania kolegów, sposoby spędzania wolnego czasu, jak również mieli praktyczną możliwość doskonalenia j. angielskiego, rozmawiając z młodzieżą włoską i angielską oraz prezentując audiowizualnie ZSS.

Podziwiając kulturę, architekturę i sztukę włoską, młodzież przeżywała historię w praktyce, stykając się z językiem, dziećmi i młodzieżą z włoskiej szkoły, wymieniając własne doświadczenia poznawania świata, adaptując się jednocześnie do nowych standardów europejskich.

Po warsztatach w Rzymie nauczyciele i koordynatorzy  kontynuowali spotkanie w ramach programu Comenius  w Liceo Linguistico w Lanciano. Miejscowość położona w obszarze Abruzji między górami Majella a Adriatykiem zauroczyła wszystkich uczestników  i potwierdziła wyjątkowość włoskiej historii, krajobrazu a także ludzi. Praca nad projektem zaowocowała wieloma ustaleniami na temat dalszych spotkań. Wspólne inicjatywy, zacieśniły relacje między uczestnikami, ułatwiając współpracę, oraz podejmowanie decyzji dotyczących projektów programu.

Wyjazd do Włoch okazał się zarówno dla uczniów jak i nauczycieli, nieocenionym źródłem zdobywania wiedzy, kopalnią nowych umiejętności, także tych  interpersonalnych i komunikacyjnych. Wspólne spotkania wyjazdowe w ramach projektu udowadniają, jak niebagatelne jest czerpanie wiedzy o świecie, z podróży, poznawania ludzi odmiennych kulturowo, ale jednocześnie tak bardzo podobnych,  na płaszczyźnie zdobywania własnych doświadczeń.

Listy uczennic biorących udział w spotkaniu we Włoszech dowodzą skuteczności działań programu UE.

Podczas pobytu we Włoszech zauważyłam, że w tym kraju panuje inna kultura i swoboda. Tu ludzie żyją inaczej niż w Polsce, beztrosko.

Rzym jest pięknym miastem, posiadającym dużą kulturę zabytkową, bogatym, ale i również drogim. Jest tu wiele miejsc szczególnie cenionych przez turystów jak np. Plac Św. Piotra, Koloseum, kościoły i kafejki. Nie mogę zaprzeczyć, że Rzym jest uroczy, a najpiękniej wygląda pośród nocy, podświetlony fontannami, przyozdobiony latarniami i lampionami. Mogę  potwierdzić, iż to magiczne miasto.

Według Mnie szkoła włoska znacznie różni się od szkoły polskiej. Panuje tu pewien rozgardiasz, uczniowie są pewni siebie, odważni wobec nauczycieli, nie wstydzą się palenia papierosów na szkolnym boisku. Prawdę mówiąc szkoła włoska niezbyt mi się spodobała.

Może podczas tego wyjazdu przybyło mi trochę wagi, ale jak tu nie skosztować tak przepysznych lodów i smacznej włoskiej pizzy?

Katarzyna

Uczennica kl. II gimnazjum ZSS

W dniach 23- 27 marca 2012 roku brałam udział wraz z uczniami i nauczycielami naszej szkoły w wizycie we Włoszech.

Musiałam wstać wcześnie rano, ponieważ zbiórkę mieliśmy o godz. 5 rano w Nagnajowie. Autobus bardzo mi się podobał, ponieważ był dwupiętrowy, a nigdy wcześniej takim nie jechałam. Około godziny 9.30 dotarliśmy na lotnisko w Warszawie. Nasze bagaże zostały sprawdzone, a następnie na specjalnej taśmie wrzucone do samolotu. My także zostaliśmy sprawdzeni czy nie mamy metalowych przedmiotów. Około 13.00  wylecieliśmy z Warszawy. Do Rzymu dolecieliśmy około 16.00. Pojechaliśmy do hotelu i tam rozpakowaliśmy swoje walizki. Późnym wieczorem zjedliśmy kolację - oczywiście pizzę. Następnego dnia rozpoczęliśmy z grupą angielską warsztaty i zwiedzanie Rzymu m.in. Koloseum, Bazylikę Św. Piotra i wiele innych ciekawych miejsc. Braliśmy również udział w  zajęciach szkoły włoskiej, gdzie  prezentowaliśmy Naszą szkołę, miasto i kraj.

Gdy nadszedł dzień 26 marca bardzo byliśmy smutni, że musimy opuścić to miejsce. Wieczorem spakowaliśmy się i poszliśmy spać. Następnego dnia wcześnie rano dotarliśmy na lotnisko i szczęśliwie wróciliśmy do domu.

Nigdy nie zapomnę tego wyjazdu!

Ewelina

Uczennica kl. III gim. ZSS

(C) 2007 - 2018 Zespół Szkół Specjalnych w Tarnobrzegu | realizacja medox.pl | Polityka cookies