• Nadymanie buzi i przepychanie powietrza w zamkniętej buzi
  • Dmuchanie baniek mydlanych
  • Wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem
  • Przenoszenie słomką skrawków papieru, kawałków gąbki, papierowych kółek do pojemniczka, pudełka itp.
  • Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (wywoływanie burzy)
  • Dmuchanie na waciki, piłeczki tenisowe, skrawki papieru położone na płaskiej powierzchni
  • Dmuchanie na lekkie przedmioty – piórka, waciki, papierki od cukierków, suche liście, paski lub postacie z papieru zawieszone na nitkach
  • Zdmuchiwanie płomienia świecy (stopniowe zwiększanie odległości)
  • Dmuchanie (wprawianie w ruch) wiatraczków
  • Nadmuchiwanie balonika
  • Dmuchanie w balonik, żeby nie opadł na podłogę
  • Dmuchanie na papierowe łódki lub styropianowe zabawki na powierzchni wody
  • Duży i powolny wdech nosem i powolny wydech ustami
  • Wdech z unoszeniem ramion do góry, wydech z opadaniem ramion
  • Chuchanie na „zmarznięte” ręce, na gorącą zupę.
  • Zabawy ortofoniczne naśladujące głosy zwierząt np. : syczenie węża, szczekanie psa
  • Naśladowanie śmiechu ludzi: HA HA HA, HU HU HU, HE HE HE, HI HI HI
  • Huśtanie ulubionej zabawki – na brzuch leżącego dziecka kładziemy zabawkę; w czasie wdechu zabawka unosi się do góry, przy wydechu opada
  • Dziecko w siadzie skrzyżnym robi wdech w pozycji wyprostowanej, wydech przy skłonie w przód
(C) 2007 - 2020 Zespół Szkół Specjalnych w Tarnobrzegu | realizacja medox.pl | Polityka cookies